ITALIAN CARS CLUB
http://www.italian-cars-club.com/italian-cars-club-forum/

Pagani Zonda Cingue Roadster
http://www.italian-cars-club.com/italian-cars-club-forum/viewtopic.php?f=14&t=23727
Page 1 sur 1

Auteur:  thierry [ 03 Juil 2009 21:44 ]
Sujet du message:  Pagani Zonda Cingue Roadster

Image

Citation:
The Pagani roadcar model range would not be complete without a Roadster version of the Zonda Cinque. As the name implies it is created in the Modenese Atelier in a limited production run of merely five exclusive pieces
like its coupé sister.

All weight reduction measures adopted by Pagani to improve driving pleasure, performance and emission of the Zonda Cinque have found use in the Cinque Roadster as well. The Carbon-Titanium chassis has been redesigned
for the compensation of a missing roof.

The Cinque experience is enhanced with the roof stored in the front bonnet, when the storm of air being fed to the 678hp Mercedes AMG V12 engine through the massive intake just inches over the passengers’ ears, accompanies
the exhaust note of the bespoke Zonda Cinque Inconel and Titanium exhaust system.

Whether you opt for a relaxed country drive in Tuscany’s hills, visiting Florence and other centres of the Italian Renaissance, or a record hunt at the Nürburgring, this 1.3 million Euro + taxes jewel will reward with every day driveability and ultimate performance thanks to the different drive modes of the sequential robotized gearbox and an adjustable suspension setup that feels at home as well at the racetrack as on bumpy roads.

The constant efforts of Horacio Pagani and his team shows once again how art and engineering can be combined in the Zonda Cinque Roadster.

Technical Specifications:
- Mercedes Benz AMG engine, Power: 678 hp, Torque: 780 Nm
- Carbon-titanium monocoque
- ECU, Traction control, ABS by Bosch Engineering
- Inconel/titanium exhaust system coated with ceramic
- Suspensions in magnesium and titanium
- Cima sequential gearbox (6 speed), robotized by Automac enginnering
- APP monolitic wheels forged in aluminium and magnesium
Size: front 9×19 – rear 12,5×20
- Pirelli PZero tyres. Size: front 255/35/19 – rear 335/30/20
- Pagani leather/carbon fibre racing seats
- Brembo brakes in carbo-ceramic self ventilated with hydraulic servo brake,
Size: front 380×34 mm, monolitic 6 piston caliper; rear 380×34 mm,
monolitic 4 piston caliper
- Dry weight 1.210 kg
- Weight distribution in driving condition: 47% front, 53% rear
- Acceleration: 0-100 Km in 3.4 sec., 0-200 in 9.6 sec.
- Braking: 100-0 km in 2.1 sec., 200-0 km 4.3 sec.
- Maximum side acceleration: 1,45 G (with road tyres)
- Downforce at 300 kph: 750 kg

Auteur:  miura-man [ 21 Juil 2009 19:26 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

Elle est tout simplement magnifique!!!!!!

Auteur:  Lokapatu [ 21 Juil 2009 19:57 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

Que c'est beau :sm (3) :sm (3)
Elle mérite bien plus les 1,3 millions d'euros que la Bugatti Veyron ... Qui ne ressemble à rien ... :? Au début je la trouvai belle, maintenant pour moi c'est devenu un gros paquebot qui n'a aucune grace sur les petites routes sinueuses :sm (3) ... Ou plus simplement, une "vitrine" pour montrer ce dont VW est capable...

Auteur:  alx [ 22 Juil 2009 5:49 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

Un poil too much pour moi tout de même... :|

Auteur:  Fred M [ 22 Juil 2009 6:53 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

c'est beau mais ils tournent un peu en rond avec la Zonda je trouve (bon ok je préfère ça, à la Bugatti)

Auteur:  miura-man [ 22 Juil 2009 12:02 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

Citation:
c'est beau mais ils tournent un peu en rond avec la Zonda

ouais c vrai, c assez penible ce genre de pratique, c un problême récurrent, chez LAMBO aussi, ça me g.n.l.!!! :evil: :evil: :evil:
ciao

Auteur:  Lokapatu [ 22 Juil 2009 13:16 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

miura-man a écrit:
Citation:
c'est beau mais ils tournent un peu en rond avec la Zonda

ouais c vrai, c assez penible ce genre de pratique, c un problême récurrent, chez LAMBO aussi, ça me g.n.l.!!! :evil: :evil: :evil:
ciao


C'est toujours mieux que chez Porsche, où ils sortent un 4X4 Diesel :? et une Berline ... :? (A quand la citadine ? :lol: :lol: )

Auteur:  miura-man [ 22 Juil 2009 13:31 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

euhm, la berline, je dis pas non!
Regarde LAMBO avec l'ESTOQUE comme à l'époque de l'ESPADA!!!!
ciao

Auteur:  alx [ 23 Juil 2009 6:48 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

Disons que chez Porsche, ça fait 60 ans qu'on tourne en rond... :lol: Mais ça plait.

Auteur:  Philippe M [ 29 Juil 2009 22:38 ]
Sujet du message:  Re: Pagani Zonda Cingue Roadster

Concernant Porsche, les 4x4, et la berline (nom Germanique qui était en fait une calèche 2 portes bien cossu) n'a pas de légitimité chez les puristes, juste des produits de consommation sans lien, et nullement collectionnable. C'est dire.

:sm (fold)

Page 1 sur 1 Heures au format UTC + 1 heure
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/